Vi håller på IK

Var på KalmarFF match här i Göteborg i lördags.

KFF är väl inte direkt kända för sina fans, de har länge klassats som de sämsta o tråkigaste fansen i Allsvenskan. kan till viss del hålla med.

Men skit i det. Vad jag vill komma till är att de hade en grym ramsa som jag gärna ser att vi skulle kopiera. Vi stod och sjöng den här ramsan under hela andra halvlek, nonstop. Klackledaren sa att det var den bästa halvlek som klacken någonsin gjort..


låten går såhär:

Vi håller på Kalmar.
JA, Vi håller på Kalmar.
Laget i vårt hjärta tills vi dööör. HEJ, HEJ HEJ HEJ HEJ..

I min version tycker jag att det räcker med att man byter ut kalmar mot IK. alltså.

Vi håller på IK.
JA, vi håller på IK.
Laget i vårt hjärta tills vi döööör Hej Hej hej hej hej.

Sjung IK texten samtidigt som ni lyssnar på det här så tror jag att ni förstår hur det skulle låta.
http://www.youtube.com/results?search_query=vi+h%C3%A5ller+p%C3%A5+kalmar&aq=f 

Kom gärna med fler goa förslag.

//Robin

Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Orginalet en riktigt världsplåga. Året var 1984.



http://www.youtube.com/watch?v=WT1LXhgXPWs

2010-05-24 @ 13:55:29
URL: http://www.youtube.com/watch?v=WT1LXhgXPWs
Postat av: Materialaren

Rusken - Haha.



Fan, kan inte bli augusti snart!

2010-05-24 @ 15:13:24
Postat av: Rusken

Haha på dig. :) Jag kan tala om att alla, ALLA var på golvet när denna låt spelades. Pelle Kan intyga.



Här kommer en låt som t o m Materialaren borde hoppa till.



http://www.youtube.com/watch?v=0v_Yixq3Qho&feature=related

Postat av: Ehh Rusk

Den länken som låg i texten är inte den jag syftar till (den suger) utan den som ligger under. Sorry..

2010-05-25 @ 00:48:02
Postat av: Materialaren

Ja, den första var inget vidare. Den andra var helt okey,schysst refräng - även om min tyska är ytterst bristfällig.



På tal om inget - jag ska till Åmål, nån som ska med? Gemensam bokning av hotell eller stuga?

2010-05-25 @ 08:36:34
Postat av: Anonym

Kul med nya ramsor !

2010-05-25 @ 21:44:28
Postat av: Andreas

Sen kan man ju köra sånna här simpla som tex, Hoppa om du älskar Oskarsham !



Sen har ju Djurgårdsklacken ett par ramsor som man kan ta ifrån :)

2010-05-25 @ 21:48:54
Postat av: Pelle

Intygar Ruskprick!

Jag gjorde faktiskt en variant av låten när vi anordnade en traktor-pulling tävling i västervik (tror det var -85). Den gick:



Pulling är fantastiskt

Ingenting är elastiskt

Pulling är fantastiskt

Tycker viiiiii



Tro det om Ni vill, men dom körde faktiskt den på Radio Kalmar :)))) Rätt "Twisted";)

2010-05-28 @ 21:50:24
Postat av: Molla

Jo Materialaren jag ska åka tydligen var det inget stort intresse

2010-05-29 @ 11:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: