Fy fan vad gutt!!

Vilken känsla man vakande upp med idag. Det känns verkligen som att det här kan gå vägen nu.
Vi kör över tingsryd fullständigt igår kväll. Första perioden ligger vi under med 1-0 och de var så jävla orättvist och man kände viss oro. Men när IK gör 2-1 och efter det så är Taif egentligen aldrig nära och när Lukas gör 3-1 efter 33 sek i sista så känns det klart,visst Tingsryd gör 3-2 men det är samma här IK maler på och 4-2 pucken av nämnde Erikson satt som en smäck!!

Jag vet inte om Taif var sådär jättedåliga, jag skulle nog snarare säga att IKO spelade fruktansvärt bra och disciplinerat.
Lukas Eriksson alltså vilken kämpe han är så jävla skoj att han får sätta dit dom avgörande puckarna i tredje.

Måste också säga att jag tyckte stämningen i hallen och framförallt klacken var riktigt bra trots avsaknad av 3-4 st röststarka personer. Och framförallt avsaknaden av trummor. Visst någon/några försökte bonka lite men när inte ens takten kunde hållas fick många människor i klacken nog och till sist så bars trummjävlarna ner under läktaren igen.
Jag måste säga att jag tyckte det var riktigt skoj att se klacken så pass röststark och att få med sig hela hallen på det sättet utan trummor känns helt otroligt.
Men det är väl lite som på isen när dom starka personerna och i detta fall också trummor är borta så får andra som kanske brukar vara mer tillbakadragna kliva fram och det tyckte jag många gjorde.
Jag skulle personligen gärna se att resten av hemmamatcherna kördes utan trummor med då jag tyckte stämningen var så jävla cool och bra. Tyckte inte tingsrydsklacken var något vidare trots 150-200 man plus trumma!

Finns dock två saker som gör kvällen lite halvtråkig.
Allstå den person som sköter Musiken i hallen!
Jag vet inte om du är dum i huvudet eller bara skiter i klacken. Det kanske rent av är ett för stort egenintresse av att spela musik som gör att du totalt avsaknar känsla för stämning, det jag menar är att dra igång musiken och köra över klacken gång på gång. Detta har ju påpekats och kommit fram ett flertal gånger både direkt till speakerbåset och till Ik.s ledning.
Snälla för sista gången när klacken sjunger och hela hallen är med och det är riktigt bra tryck!!
Ge fan i dra igång massa jävla musik och kanadensiskt och amerikanskt NHL-skit.
Kan jag vara mer tydlig!!!

Det andra är Jadelands skada såg riktigt illa ut ett tag men han reste sig efter ett par minuter och kunde åka av själv.
Men missar han resten av kvalet är det helt klart ett avbräck för oss.
Taifbonden fick så klart matchstraff för det.


Nu kör vi över jordens avskum på fredag!


Forzaa IK!!!


Kommentarer
Postat av: Martin Svenson

Måste försvara musikansvarige lite:

från vår position på pressläktaren var det svårt att höra IKO-klacken eftersom vi hade närmare till Tingsrydsklacken och deras bongotromma.



All heder dock till er som gjorde en strålande match!!

2010-03-30 @ 09:36:59
Postat av: löjjan

Fast smatte när hela hallen klappar händerna i takt till klacken så måste de ju finnas lite känsla i att inte dra igång musik man har ju ögon att titta med om man inte hör så bra=)

2010-03-30 @ 10:48:12
Postat av: lakej

Grattis till segern, jag ser fram emot nya derbyn med oskarshamn nästa säsong.

Missar Tingsryd att gå upp iår igen så ska jag skratta. Underbart att ni tvålade dit dom!

2010-03-30 @ 12:10:16
Postat av: Ruskprick

Sluta spela musik under matcherna. Spela endast i pauserna och efter matchen då kan ni dansa uppe på vippen.. punkt slut!

2010-03-30 @ 12:16:50
Postat av: Jan Banan

Jepp undebar seger när det behövdes som mest!!

IKO åt upp Taif i mittzon....gött...

När det gäller musiken ...

NHL stuk klapp our hands osv hör inte hemma i en ishall.sannningen är att det förstör mer än det gör nytta.

Konstgjorda uppmannigar med put our hands förstör den spontanta atmosfären helt klart.

Läktartrycket ska skapas av publiken inte på uppmaning genom musik.

Tyvärr fattar inte klubbarna detta i Svensk hockey..

2010-03-30 @ 12:58:06
Postat av: Pelle

Härligt att det var drag i klacken och helt wunderbart att IK körde över TAIF.



Hade en jävla ågren att behöva åka till GTBG när det var en så viktig match.



Hoppas det blir buss till bäverland nästa tisdag så man får revanchera sig lite....

2010-03-30 @ 18:50:28
Postat av: Ruskprick

Vi har haft denna debatten förut. Föreningen lyssnar inte. Arrogansen bara bolmar ur öronen. Lönlöst tyvärr.

2010-04-01 @ 01:14:07
Postat av: Ruskprick

Väntat att du Martin håller med din populistiska jobbarkompis. Men det är jäkligt jobbigt att kämpa mot en övermäktig klack samtidigt som man skall motarbetas av en totalt respektlös populistisk hemmahögtalare. Tycker ni borde värna om det stöd ni trots allt får. Men jag vet sedan tidigare att det är döva öron jag talar för. Har ni hört talas om ordspråket. Ge och ta? Det handlar inte bara om att ni ska ta..

2010-04-01 @ 01:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: