Fruktansvärt besviken förbannad och ledsen.

Jag vet inte hur andra ser eller känner. Men så här känner i alla fall jag efter gårdagen.
Man tar ledigt från jobbet klockan 14.00 typ vilket inte är så populärt men man gör det för IKO man lägger 4-500 kr minst på resa inträde och andra omkostander runt omkring.
Man åker ner 50 man i en buss en torsdagkväll.
Laget säger sig vara redo de är på liv eller död nu!
Jag tycker att vi supportrar i alla fall visar det.
2 bussar till nybro en söndag ett bra drag hemma mot sundsvall och 1 buss till olofström en torsdagkväll.
På alla lappar står det runtom på stan.
VI ÄR REDO ÄR DU?

Tycker iko visade allt annat än att dom var redo igår.
Fansen visade sin besvikelse med all rätt tycker jag.
Riktigt dåligt av Sjödell Wiklander att skrika något från isen upp mot sina supportrar.
Hörde inte vad exakt så jag vill inte utala mig för mycket om det men enligt uppgift från många håll var det typ håll käften på er nu.
Jag förstår han på ett sätt kroppen är full med adrenalin han är lika besviken som oss supportrar.
Men oavsett!!
Vi betalar mängder av pengar varje sässong för att titta på laget alltså är vi ju del i deras löner.
Alltså också delvis deras arbetgivare.
Vi har fan rätt att ställa krav och förvänta oss att spelarna ger 110% varje match!
Likväl som dom förväntar sig att vi är där för dom på läktaren.
Och gör dom inte 110% så måste man få visa sin besvikelse.
Jag är riktigt besviken ledsen och förbannad efter gårdagen.



Men nu glömmer vi denna match och i morgon tar vi nya tag dom 3 viktigaste matcherna har vi framför oss.
Det måste bli 9 poäng där.

// Löjjan

Kommentarer
Postat av: F

Bra skrivet Löjjan, samtidigt måste vi supportrar kunna ta att spelarna reagerar på det som skriks från läktarn. Vi kan inte bara ge massa skit utan att vara beredda att ta lite vi också.



Jag tror att (iaf mot slutet av matchen) viljan fanns där igår, tyvärr visade den sig i försök till soloåkningar hela tiden istället för ett LAGspel som Olofström spelade. Jag tycer att gårdagens match tydligt visar att ett LAG som Olofström,ofta slår individuellt skickligare lag.



Angående bussresan kan jag tycka att det kanske ska finnas en "lugn" halva där man kan samtala med varandra, och en mer livlig halva där man dricker lite mer öl, diskutterar lite vildare, detta för allas trivsel så det inte blir sådant tjafs som det tyvärr blev på hemresan igår. Givetvis är det en supporterbuss, men att gorma och hålla en enmansshow från Olofström till Oskarshamn vetifan om jag tycker är så kul.



Kom gärna med kommentarer om hur ni tycker det ska vara på bussen. Får vi igång en saklig diskussion tror jag mycket är vunnet och klimatet samt trivseln i bussen ökar.



Mvh / Fredrik (En av "fjollorna)

2010-03-26 @ 10:56:53
Postat av: löjjan

I regel brukar de ju vara mer livat längre bak i bussen så har det i alla fall varit tidigare.

Jag vet inte riktigt hur man ska kunna göra det annorlunda tyvär finns det vissa personer som tror sig stå över alla andra och alltid veta bäst.

Jag har lärt mig genom åren att låta dom tro dom har rätt så slipper man tjafs.

Jag vet inte jag har inget bra svar tyvär.



Gällande della så förstår jag han också men oavsett vilket ska dom koncentrera sig på matchen i 60 minuter.

2010-03-26 @ 11:21:03
Postat av: Andreas

Tycker det är jävligt dåligt att skrika håll käften till sina EGNA supportrar...Dom borde väl vara tacksamma för att vi åker till bortamatcherna och sjunger. Dom har ju liksom vädjat om klack...

2010-03-26 @ 14:45:03
Postat av: Ruskprick

..och sagt sig vara redo. Jag tycker inte det är OK att skrika håll käften till sina supportrar bara för att de är besvikna och kräver hjärta i en kvalserie i en livsviktig match mot ett lag man skall vara så mycket bättre än. Visserligen kräver jag inte man ska slå OIK alla dagar i veckan men vi som var där såg hur det såg ut. Känns tungt nu. Tror inte vi klarar det. Tingsryd känns som en tiger mot lilla fågelungen IK och hur ska vi kunna stå emot Sundsvalls powerplay.

2010-03-26 @ 16:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: