slagpåse?

Nej jag vill inte kalla IK Oskarshamn för slagpåse i den här serien.

Den här matchen tror jag dock var sista slaget på sista spiken. Vi spelar kvalserie i vår.

Tråkigt men sant, visst det är ca20 omgångar kvar men bara ett mirakel kan rädda oss undan kvalspel.

Tycker att Almtuna är det bättre laget matchen igenom egentligen. De har fart och självförtroende. De vet precis vad de ska göra med pucken och går rakt in på mål. Hade det vart en IK spelare som kört över Almtunas målvakt i första perioden hade jag jublat.

Vi spelar dock mer på chans, slår fel pass och är inte tillräckligt aggresiva som man måste va när man ska kriga hem poängen. Vi öppnade dock bra men precis som många gånger förr så lyckas vi inte stänga matchen dit vi ville.

1:a målet var ju riktigt tveksamt, nu har inte jag sett några tv-bilder men en solklar interference i mina ögon.

3-2 målet var tydligen en ordentlig offside, men jag vet inte som sagt, inget jag märkte under matchen.

Blir riktigt tufft att resa sig efter det här, konstigt nog ska det bli lite skönt att flytta till Göteborg även om jag ska se Örebro matchen på datorn.

"löjjan" som jag intervjuade för några veckor sedan ska börja blogga här. Vi två tillsammans blir det till en början iallafall. Sen får vi väl se vad som händer.

Jag tackar iallafall tillfälligt för mig och hoppas på en roligare avslutning på den här säsongen!

Tack!!

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: