Ny vecka nya viktiga matcher.

Inte många matcher kvar nu. Fredagens seger mot Örebro var så fruktansvärt underbar man blev nästan tårögd när man såg glädjen hos fans och spelare. Det kan nog vara svårt för andra att förstå men när man brinner så mycket för ett lag som jag gör och givetvis många andra så påverkas man så oerhört av hur det går.
Det liksom följer med en i det övriga livet utanför hockeyn med, jag menar går de bra för ens lag då känns allt bra man har lättare för att arbeta man fungerar bättre i det sociala livet och man är mycket gladare.

Många har kommit fram till mig och sagt att jag ska vara mer positiv gällande hockeyn och sluta gnälla så mycket.
Men det är så det fungerar IKO spelarna tjänar mycket mer än mig och jag betalar för att kolla på dem. Då är de inte mer än rätt att man får gnälla och tycka som man vill då är det som det är liksom.
Likväl när det går bra och dom spelar som de ska och gör det bra då kommer det beröm.
Spelar man bra och ändå förlorar då gnäller inte jag.
Nog om det.

Denna vecka ytterligare DYNGVIKTIGA MATHER i morgon löven borta, ett björklöven som likt oskarshamn har underpresterat denna sässong ett björklöven som jag sett IKO möta på bortaplan två gånger i mitt liv och jag hade gärna varit där i morgon med men tyvär är det inte så lätt o bara dra iväg mitt i veckan när man har jobb att sköta däremot har jag 4 nära vänner som kommer vara på plats det tycker jag är starkt. Hur går det då i morgon? En mycket tuff match men med en seger i ryggen och en kanadick i högform så tror jag IKO grejjar 3 pinnar i morgon.

På Fredag kommer Jadelands moderklubb percys pågar Malmö Redhawks hit. Malmö ligger som vanligt i toppen av tabellen men dom blandar och ger ovanligt mycket i år tycker jag. Sist tog vi dom i förlängningen på bortaplan när Guter avgjorde på ett straffslag om jag inte minns fel.
Malmö tycker jag IKO oftast har spelat jämt emot och om vi nu vinner i morgon mot Löven tror jag IKO kan skaka om Malmö rejält på Fredag.
 
Längtar redan till Fredagens match se till att komma till hallen nu alla oskarshamnare IKO behöver oss nu!!!


FORZZAAA KÄMPAA OSKARSHAAAMN!!!!!!!!!!!!!!!!!



// Löjjan


Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Är nyfniken på vilka som är på plats i Umeå? Molin tyckte jag sa att han skulle till Åre och sen åka de typ 40 milen till Umeå?! Vilka är det mer?

2010-01-18 @ 15:28:13
Postat av: Ruskprick

Ursäkta 45 mil är det exakta avståndet.

2010-01-18 @ 15:43:06
Postat av: löjjan

Vet att han fallebo och två andrs ska till Åre och skulle åka därifrån i morgon...

2010-01-18 @ 15:57:51
Postat av: Ruskprick

OK. Skulle Fallebo dit också. Gutt!

2010-01-18 @ 16:00:27
Postat av: Martin S

Löjjan, det är rätt känt (tror jag) att medellönen för IKO:s spelare är 18 000 kr innan skatt. I alla fall brukar Dag L säga det ofta på de föredrag jag hört.

Hur kan du säga att de tjänar mycket? För visst tjänar du själv mer än så??

2010-01-18 @ 20:57:15
Postat av: Robin



genomsnittet på 18.000 innan skatt är pengar som gör att många av spelarna slipper jobb vid sidan om. Hockey är alltså deras jobb som de får betalt för. Vi som publik betalar deras löner genom att gå på matcher, köpa korv och diverse sovenirer. Sköter inte jag mitt jobb så får ju jag klagomål och jag får beröm om jag gör det bra.



2010-01-18 @ 23:28:24
Postat av: Ruskprick

Hur som helst har man som supporter/konsument all rätt i världen att tycka och klaga om man så behagar. Är man likgiltig och nöjd med IKs placering ja då är man ingen riktig supporter enligt mig.



OBS; Jag har aldrig satt mig in i spelarlöner då jag inte finner det intressant ur min synvinkel. Men går jag på hockey så betalar jag för underhållningen och mer där till. (I den mån det finns någon). Att grymta eller jubla om vart annat det är spontan passion. Spontanitet kan ibland vara det vackraste på jorden.

2010-01-18 @ 23:45:14
Postat av: Martin S

Jag håller helt och hållet med om att man ska få ställa krav och att man ska få ha åsikter. Tyckte bara att formuleringen "spelarna tjänar mycket mer än mig" var orättvis för så dåligt betalt tror jag inte att Löjjan har.

2010-01-19 @ 08:45:10
Postat av: löjjan

Kanske skulle utryckt mig som så att "vissa av spelarna tjänar betydligt mer än mig" genomsnittet på lönen ligger ungefär på vad jag tjänar så okej.

Men precis som Robin säger så betalar vi både inträde korv hamburgare souvenirer åker på bortamatcher....Jag skulle gissa på att jag lägger ca 10 000:- På IKO på en sässong sen jag började åka på bortamatcher osv för ca 10 år sen. Säg att man lagt ut sammanlagt 150 000:- På IKO under mina 15 år jag följt laget nog fan har jag då rätt att gnälla och tycka lite...

2010-01-19 @ 09:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: