IKO-Mora IK

Jaha då var det dax för ny match i morgon mot Mora IK sist vi mötte dom på hemmaplan var ju ingen rolig historia direkt.
Får verkligen hoppas IKO bjuder upp bättre denna gång. Nu när dom vädjar publiken om stöd så kanske det är dax att dom börjar skärpa sig och spela ordentligt kapaciteten finns.
Att dom från IKO.s håll tjatar och poängterar vikten av en klack ser jag inte som något konstigt eller unikt alla vet ju att ett lag är beroende av supportrar och kan det nu sluta upp lite mer folk i en ny startad klack med lite nya ideer så är det bra. Jag hoppas verkligen det blir bättre på den fronten. Dock kommer jag inte gå tillbaka ännu det finns en hel del kvar att jobba på för att jag ska få suget igen men det är bra att detta kommit upp till diskussion så att även utomtående får chans att förstå och ge sin åsikt.

Och dessa kommentarer som man fått om att du kan väl starta en egen klack löjjan och gör det bättre själv jag blir faktiskt ledsen och arg när jag ser sånt ni vet ju förmodligen inte ett skit hur mycket jag gjort för IKO och supportrarna innan jag gav upp bland annat fixade jag en tifolokal där vi gjorde alla tifon jag la ner åtskilliga timmar i lokalen på kvällarna tänk jaenssonflaggan tror ni man gjorde den på fem minuter eller?? exempelvis vi gjorde tvåpinnsflaggor och mycket mycket annat. Ni ser vissa tifobilder på ECU.s hemsida där har jag varit högst delaktigt tillsammans med andra så tro mig vi har gjort jävligt mycket. Jag har dessutom följt laget i hela sverige sett dom mot samtliga lag i hockeyallsvenskan på bortaplan hur många har det??


Jag står fortfarande fast vid att problemet ligger i själva klacken i sig som varit och att det är därför det inte är så mycket folk jag säger inte att alla ska tycka som jag eller att jag har rätt i det jag tidigare skrivit men jag vet att det finns kapacitet och människor som vill men pga tidigare nämda anledningar inte ställer sig där. Och då ser jag de punkter som jag nämt som ett steg i rätt riktning för att kunna bygga upp något bra på sikt. Där slutar min diskussion om detta jag har nu sagt min åsikt och vad jag står. Jag tycker att man kan vara vänner iaf (vi som bråkat internt) det är det första steget för min del att kunna tänka mig arbeta för en bättre supporterkultur igen.


I morgon ska vi vinna mot Mora vi måste få in en vinnarkänsla och lite självförtroende i laget så vi kommer stärkta till kvalserien.


Till sist vill jag säga att det är inte publikens fel att IKO spelat dåligt dom enda som kan ändra på det är spelarna själva, vi kan bara vara där och ge vårt stöd.



// Löjjan

Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Bry dig inte om Pernilla och Bosse Löjjan. Hon är bara naiv och inställsam till IK.

2010-01-26 @ 16:39:50
Postat av: mingeljohan

ja faktiskt . och lite åt hållet att gilla å ha koll på allt å alla för att sedan skicka skiten vidare ?

2010-01-26 @ 19:58:10
Postat av: mingeljohan

jaha åke är våran hjälte MEN vart var den skräckinjagade fågeln som brukar stirra runt å glo? vore klokt av folk att hålla käften istället för å gå på sina egna . så bara för att man inte står med bergablås så älskar man inte IK ? det verkar så iaf. sen tycker jag det är rätt häftigt av en viss person nämner inga namn men som har missat hur mycket som helst och alltid står i sitt hörn helt plötsligt ställer sig i klacken och går emot oss som inte vill stå där och visar sitt väldigt vackra bröst insför hela hallen och kriker på oss när sedan hans tappra riddare flankerar oss från vänster och attackerar oss med sina patetiska ord när han inte ens vet vad han själv snackar om orkar inte skriva mer men fy fan. där va droppen jag ställer mig ALDRIG mer med er i klacken när man inte ens kan entra hallen utan att folk hoppar på oss god jul å glad påsk

2010-01-27 @ 22:21:32
Postat av: Anonym

Handlar om exakt vad ?

2010-01-27 @ 22:23:56
Postat av: Anonym

Så jävla onödigt att tjafsa !

Ik vann ju ffs, !

2010-01-27 @ 22:33:06
Postat av: Fkalb02

Rikigt bra jobbat idag i klacken. Första gågen den här säsongen det var riktigt bra ryck i hallen.Även sittplats hjälpte till idag, KUL!

2010-01-27 @ 23:05:09
Postat av: Pernilla

Mingeljohan..Menar du mig att jag håller koll på allt och alla och sen för skit vidare?Om det nu är så undrar jag vart du fått det ifrån?

2010-01-27 @ 23:24:44
Postat av: Pelle

Förstår nog inte vad Du menar Mingeljohan..... vem höll med?? Tycker nog det var tvärt om så att ingen höll med (i allafall ingen som står i klacken i vanliga fall). Hoppas verkligen att inte en sådan här sak ska stoppa Er från å vara med i klacken. Visa att Ni står över detta och kom tillbaka nästa match!



Älskar IK. Javisst!

2010-01-27 @ 23:27:59
Postat av: the one

Ett påhopp var det men som sagt ta inte allt bokstavligt, in ena änden ut andra även om man för stunden blir besviken, nä bit ihop nu boys inte för våran egen skull vi är i arenan, tänk på det! En pratstund om livet och mycket annat det borde vi alla ha, puss och kram pågar och sovgott, sug på seger karamellen och be för att Dolk inte dömer Mora borta!

2010-01-28 @ 00:11:20
Postat av: Ruskprick

Det blir en livsfarlig kvalserie. Bävrar att se upp för från två håll.

2010-01-28 @ 15:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: