Förlust igen..

Jaha då blev det förlust på hovet.. Hade någon räknat med något annat??
Nu måste väl till och med spelarna och ledningen ställt in sig på kvalet??

Blev en del reaktioner på mitt förra inlägg. Det var väntat.

Jag kan säga så här jag har ingenting emot någon personligen i före detta moore support. Dom vill IKO.s bästa det vet jag med. Men jag delar inte den uppfattning som dom har gällande supporterverksamhet.
Dom har enligt min mening inte samma visioner som jag har om hur en klack ska fungera och kunna utvecklas utan verkar nöjda så som det är. Det är min uppfattning den kanske är fel. Men under den tid jag stått där har jag känt så som jag tidigare sagt.

Jag är en person som säger vad jag tycker och står upp för mina ibland ganska starka åsikter om någon/några blir arga eller ledsna kan jag inte rå för.
Men precis som jag skrev i förra inlägget jag vill också ha en klack som fungerar men jag tror inte på att detta är rätt väg att gå. Den nedåtgående kurvan från förra säsongen har drivits på och nu är det som de är.
Jag tror också att om IKO presterat bra och hade legat i toppen av tabellen så hade inte detta problemet uppstått överhuvudtaget.


Och till sist alla vill vi samma sak att IKO ska vinna och att vi ska hjälpa laget på bästa sätt, att vara på plats i hallen tycker jag är tillräckligt som läget är nu.

Kommentarer
Postat av: Ruskprick

En klack ska väl alltid sträva efter att utvecklas med nya och bra sånger. Så fungerar alla andra klackar men i Moore Support hände inte mycket. Varför? Är man nöjd med att skrika hej i takt med trumman? Jag kände aldrig någon stolthet när jag stod där.

2010-01-24 @ 19:23:37
Postat av: Pernilla

En fråga bara..Känner ni er stolta över att stå och sura i ert hörn som ni gör varje match da?Är ju knappt så ni kan klappa händerna när det blir mål..Ni rör ju inte en min under dom 60 min som IKO spelar.

2010-01-24 @ 22:53:49
Postat av: Bosse

Håller med Pernilla !

2010-01-24 @ 23:32:02
Postat av: Robin

Står själv i hörnet där "ingen klappar händerna och inte rör en min".

För det första så trodde jag att folk var o kolla på hockey när det är match, inte på folk som inte rör en min..

För det andra så tycker jag att, de gångerna när vi har hejjat så har det låtit bra. Vi har röststyrka och vilja. Jag inser iallafall att det inte låter bra om vi bara varit 3-4st som stått där o skrikit till några gånger.



Personligen tycker inte jag att det är mycket till klack när man hör 1person hejja fram sitt lag, tillsammans med en liten trumma som låter konstant. Trumma kan va bra, det kan va dåligt men just nu är iallafall jag väldigt mätt på trummandet i Arena Oskarshamn. Jag har tröttnat på att höra samma trum-melodi match efter match. Förlåt, men det händer faktiskt inte ett skit i det hörnet längre,,tyvärr.

Men märker man att det inte längre funkar, försöker man inte något nytt då?, något som kan locka folk? Trumman tillhörde den gamla ladan vi hade, nu behöver vi något nytt och fräscht!



Jag vet att det är minst lika mkt vilja och kärlek till IK i alla vi som går på matcherna just nu och det är verkligen en underbar känsla att få se hur glada vi blir när IK vinner, samtidigt som det gör ont att se hur vi faktiskt lider när IK förlorar. Så att säga att "vi inte rör en min" tycker jag bara är rätt löjligt.

Men detta är min mening och alla kan ju inte dela den.



//Robin

2010-01-24 @ 23:47:31
Postat av: Ruskprick

Känner inte igen mig själv i din beskrivning Pernilla. Jag klappar jättemycket och ljublar när IK gör mål. Sur däremot kan nog stämma men det beror ju på att IK loosar jämnt. Med stolthet menar jag stolt över klacken, att den var bra, inte stolt över mig själv. Man har ju fått intrycket att vissa var där enbart för sin egen vinning. Att få va i centrum med "tjocka Bertha" runt magen och propeller på huvudet.



Skoj förresten att så många läser denna bloggen. Trodde aldrig det var så många läsare då jag knappt sett någon marknadsföring.

2010-01-25 @ 01:34:43
Postat av: Per Sandberg

Bra inlägg. Jag har väll också rätt lätt att tända till ibland. Tycker nog vi kämpar på rätt bra i hörnet.. Kanske inte så konstigt att varken Ni eller vi hör varandra då sången går ut mot isen.



Jag tror det bästa vore om vi grävde ner "stridsyxan" och försökte ihop, vi får väll gå halva vägen var? Jag vet att jag är jävligt tjurskallig ibland, men det är ju bara att säga det till mig.



Kan Du inte presentera några förslag på förbättrande åtgärder (något jag saknar är de fina TIFO´n Ni gjorde).



PS. Precis som Du skriver så går ju resultat och antal människor i klacken hand i hand vilket gör det ännu viktigare att alla som brinner för IK står på samma ställe.

2010-01-25 @ 08:20:25
Postat av: Andreas

Håller med Per till tusen !

2010-01-25 @ 21:05:06
Postat av: Andreas Hauge

Håller med Per !

2010-01-25 @ 21:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: