Jag talar ut..

Man känner att sommarns slut är pågång nu. Flera av hockeylagen har nu gått på is. Tror att samtliga elitserielagen gjort det men är inte säker.

Leksand, Malmö, Rögle, Växjö, Mora, Örebro, Troja, Sundsvall, Borås, Almtuna och Tingsryd är de lag som redan nu gått på is.

IK är näst på tur och sist ut på isen är Bofors.

Det oroar mej inte det minsta att vi är ca en vecka senare än alla andra lag i hockeyallsvenskan.

Har läst ett par olika tippningar såhär inför ispremiären. De jag har läst så har ingen tippat IK på bottenplacering. Vilket ändå tyder på att våra värvningar måste ha höjts på något ögonbryn? Men jag har heller inte sett någon som tippar oss på en 7:e plats eller högre. Dock är det många som tror att vi kommer kriga om sista playoffplatsen.

------------------------------------------------------------------

Är det någon som har tänkt tanken av vad som händer om detta går åt helvete??

Jag har det iallafall, tänk om våra dyra nyförvärv inte producerar? Tänk om Stefan P skadar sig i första träningsmatchen?

Vet att detta är jävligt negativa tankar men visst känns det lite som vinna eller försvinna den här gången. Vi måste gå plus iår för att ha någon som hellst chans att överleva nästa år. Hamnar vi i en tabellplacering som gör att vi inte kommer någonstans med sådär tio femtonmatcher kvar. vad händer då? Vilka går på dem matcherna?

Det är ju inte omöjligt att det blir så med tanke på hur uselt tabellsystem Hockeyallsvenskan har just nu.

Detta är bara några tankar som far runt i mitt huvud men självklart tror och hoppas jag precis som alla andra att säsongen kommer bli grym. riktigt jävla grym.

-----------------------------------------------------------------

Visby hockeyfestival börjar idag. Ni vet den där vi spöade skiten ur Leksand och vann tuneringen. Tyvärr så spelar ju inte vi i den iår. Men ändå, nu är hockeyn igång!!!

-----------------------------------------------------------------

Ber om ursäkt till den nya supporterklubben som bildats. Ni har inte fått mycket plats här. Skicka mer än gärna ett mejl om era tankar och funderingar inför kommande säsong. Vad ni har för mål? Kommer ni ha någonslags avgift för att bli medlem eller andra saker som ni vill förmedla. Printar gärna upp det här på bloggen.

Jag är nämligen grymt intresserad av detta och den här bloggen är ju för oss IK-supportrar i första hand.

mejl: [email protected]


//Robin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: