Vart borta hela helgen

Ja det är min förklaring till att uppdateringarna har uteblivit.

Bara för att bloggen har stått stilla så har det inte stått stilla i övriga hockey-Sverige.

Tänker främst på SM-Guldet som togs igår.
Oavsett vilket lag man håller på så måste jag bara säga att det har varit en grym final-serie! Riktigt jävla bra hockey.

Men för oss är det mer intressant vad Tommy Salo hittat på i helgen.

-Har vi fått någon tränare än? Svar: NEJ
-Har vi fått någon förstamålvakt än? Svar: NEJ
-Har vi fått några nya spelare än? Svar: JA

Martin Olsson från Hv71:s J20
Tycker det låter som en rätt vettig värvning. Många som gapar och skriker om att vi ska ta in våra egna juniorer och ge dem chansen. Själv är jag lite skeptisk. Visst finns det kanske några guldkorn som skulle platsa i A-laget men tyvärr är det lite för stor skillnad mellan HockeyAllsvenskan och J20 elit. Vi har lånat spelare som varit riktiga poängmakare i J20 SuperElit, visst har de varit bra men de har ju fått kämpa om en plats i laget. Tycker iallafall jag.

Anton Mylläri från Västerås J20
Ännu en junior? var min första tanke.
Anton är en stor och reslig back som jag verkligen hoppas kan tillföra mycket i vårt kära lag. Hade dock hoppats på en lite mer meriterad back som folk kan namnet på. Men man vet aldrig vad som kan hända.

Jakob Bertilsson ska få ett kontraksförslag

Jag tycker att värvningarna är hyffsade. Men nu är det dags att plocka in "de stora spelarna" som behöver lite mer pengar. Just nu har vi ju ett budgetlag om ni frågar mej.

Tommy Salo verkar sitta och bestämma helt själv vilka spelare som ska ingå i nästa säsongs upplaga. Än har han inte imponerat på mig även om jag gillar att det ändå signas 2års kontrakt för glatta livet.

Men som sagt.

Vem blir tränare?
Vem står i mål?
Vem är första center?
Vem blir förste back? Finns han än?
Stannar JSW?
Kommer Valdix hit?
Vad händer med Eetu Qvist?
Är Pelle G aktuell?

Många frågor kvar som ska besvaras. Ännu fler finns men förhoppningsvis får vi svar på dessa innan vi börjar spela match.

Just det. Någon som har koll på träningsmatcher? Förutom turneringen i Åmål?

//Robin

Kommentarer
Postat av: Mange

Jag bara undrar hyfsade? utveckla hallå gen enda jag köper är HV junioren . Sjödin får sparken I Bofors den andre om man läser runt lite kommer att tillbringa sin tid emellan träningarna på pizzeriorna i Oskarshamn, nu finns det hopp för Stinsen!

2010-04-26 @ 05:27:36
Postat av: Jan Banan

Hmm värvningarna luktar kompisvärv...bara Västerås nästan och Lasse Ivarsson vil jag inte ha

2010-04-26 @ 07:47:03
Postat av: Robin

Jag tycker att Sjödin är en klockren värvning. En spelare som vi absolut har saknat i IK på många år. Han kanske inte är spelaren som gör alla mål men han är ändå den som alla pratar om.

2010-04-26 @ 10:24:44
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Ståplats

Det är utvecklingsbara spelare som har värvats. Men om det fortsätter så här håller vi inte allsvensk klass i höst. Några riktiga klasspelare måste in till denna säsong. Eller är det så illa att IKO nöjer sig med den spelarbudget man hade förra året? Då har vi inte råd med några klasspelare. Omsättningen måste upp, det är den hårda verkligheten. Hoppas det kommer positiva överraskningar framöver.



In med minst tre klasspelare, upp med två-tre juniorer. Plus en målvakt i Rautio-klass. Där har vi receptet.

2010-04-26 @ 11:01:46
Postat av: tpet79

IKO skulle väl släppa sin linje att knyta till sig orutinerade tränare? Kanske är västeråsaren riktigt bra men vill hellre se en rutinerad tränare. Chansa inte. Nu gäller det att Salo presenterar klasspelare. Känns som att det är på gång. Han har behållit en stor del av laget och satsat på kontinuitet. Det tycker jag är bra. Det borde finnas utrymme i budgeten för att få spets till truppen. Tar gärna tillbaka Eetu. Vi behöver verkligen en playmaker av klass.

2010-04-26 @ 21:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: