Fy fan så skön och orättvis seger.

Ja så kan man väl sammanfatta matchen från igår.
I första perioden går Tingsryd ut riktigt hårt och får in 1-0 pucken efter bara 4 minuter. Då kändes det riktigt jävla illa, men efter det målet tycker jag ändå IKO jobbar sig in i matchen bitvis och 1-1 målet får ändå anses som hyffsat rättvist.
I andra perioden så tappar vi helt bort oss och di gröne får dominera fullständigt 3-1 hade varken varit ologiskt eller orättvist inför sista.
I pausen sa jag att fy fan jag är nöjd med en poäng idag.
Det kom därför som en mindre chock i tredje perioden, när man trodde krafterna var bortblåsta så kommer IKO ut som ett nytt lag och verkligen maler ner bäfverjävlarna. Dom börjar göra misstag och det straffar sig mot ett hett IKO.

Att Ragge kliver fram och gör två är ju riktigt roligt för honom och för alla oss som var där.
Jag vill nog säga att han gör sin bästa match i IKO tröjjan någonsin och man kunde för första gången förstå varför han varit elitseriespelare.
Riktigt riktigt skönt att vara oskarshamnare idag!!
Jag vill inte säga att vi klarar oss nu jag är fortfarande nervös men jag kan ju säga att det känns betydligt tryggare nu än efter matchen mot hjonen i fredags!


Förresten någon som vet hur det går för nyyvbohjonen nu?? haha


SOMNA OM LILLEBROR IKO REGERAR I LÄNET!!!!


// LÖJJAN

Kommentarer
Postat av: Marty

Jävligt tyst ifrån Nybro-bönderna nu!

2010-04-07 @ 10:34:48
Postat av: J.J

Haha, ni är för roliga.

Nybro har inte ens som målsättning att gå upp i år.

Det är bara en bonus att vi kommit såhär långt.



Men det måste va kul för er att ligga nere i botten även nästa säsong och ta typ 35 poäng på 55 matcher?

2010-04-07 @ 17:37:22
Postat av: tpet79

Hellre ligga i allsvenskan än att härva i division 1. Extremt svårt att komma tillbaka till finrummet. IKO får göra en nystart och rusta upp sig till ett stabilt allsvenskt lag igen. Kom igen och scouta rätt spelare nu så vi får ett bra och homogent gäng.

2010-04-07 @ 21:08:58
Postat av: J.J

Hellre ligga i botten av Allsvenskan och förlora typ varje match än att ligga i toppen av div 1 och vinna dom flesta matcherna?



Ni kommer ju inte ha råd att värva några bra spelare ändån! HAHA



Ska ni ha kvar super-Lenny som tränare?

2010-04-07 @ 22:01:02
Postat av: mingeljohan

biljetterna som scania släppte i morse tog slut på 5 min det va lång kö för dom så det lär ju bli rätt fullsatt i morgon

2010-04-09 @ 00:17:54
Postat av: Robin

Löjjan! Måste säga att du gör ett utmärkt jobb för bloggen!



Fy fan vilka matcher ni har fått uppleva, varje match har känst som att det skrivits ny IKO historia. Grymt!!



Hade så gärna vilja vara med på den här resan på riktigt. Men nu har jag varit i Thailand i 10dagar och har några fler dagar kar =).



Vill väl bara säga att jag inte har försvunnit utan följer varenda match via OT:s radio. Ikväll runt 02:30 Thailändsk tid så hoppas jag att kontraktet är säkrat!!



Hoppas på att det kan bli 3000 på läktaren även ikväll! Fy fan vad man mår när IK vinner!



mvh Robin



2010-04-09 @ 06:46:13
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: