Kallt

Ja det är ju synd att säga att det var varmt inne i Virserums ishall denna söndags eftermiddag. Satt och frös som en idiot gjorde jag, trotts min varma IKO-halsduk runt halsen. Nej dit åker jag f*n inte fler gånger!

2-2 och en rubrik i tidningen som lyder "IKO vägrar att förlora" var vad vi gissade på i bilen när vi åkte hem. Inte någon supermatch direkt. Borås var helt klart sämre än IKO men ändå får vi "bara" 2lika.

Jag tycker faktiskt fortfarande att det är svårt att se hur vi ska transportera upp pucken i anfallszon. Vi hade stora problem med det idag, och jag tycker att vi har haft svårt med det hela försäsongen. PP i första perioden idag var ju helt bedrövligt!!!

Brage gjorde inte någon stabil insats idag, han var osäker matchen igenom, tittade bakom sig så fort han räddat en lite svårare puck. Första målen är helt klart hans mål, andra målet han släpper kanske man ska ha lite mer hänsyn till, men tycker ändå att han ska ta den.

Såg förresten att CG publicerat poängligan för försäsongen.. tur för mig att jag hann och se det, har nämligen själv skrivit upp mål och assist efter varje match.. som jag tänkte slänga upp ikväll.. dock precis som CG några missade assists. Hade varit pinsamt att slänga upp samma lista som honom när han är först.

OBS: någon mer än jag som märkte att spelarna tog i hand med varandra idag.. inte rädda för svininfluensa där inte.. dock dog väl samtliga bakterier där inne, i den kylan.. =)

Veckans Kanon och Kalkon

Kanon:

3: Inte lika många spelare på skadelistan längre.. skönt! Hoppas att vi kan vara friska och krya hela säsongen nu..

2: jämnheten! Sjödell-Wiklander 4+1, Oscar Andersson 4+1, Christoffer Löfberg 4+1 och Jadeland 3+2.. 4 spelare på 5poäng! det är bra!!

1: försäsongen! Inte en enda förlust! Har det någonsin hänt? visst ifjol hade ett bra försäsongs facit.. dock med motstånd mot danska lag, polska lag och svenska div 1 lag.. NU har vi ändå mött Borås x2, Växjö x2 och Leksand. "Måtte bare dette hölla i sej i seria"

Kalkon:

Löneskillnader/Leksands IF: Sundsvall 4milj.. Leksand 30milj. Inte konstigt att skillnaderna mellan Toppen och Botten är skillnad i Allsvenskan, nu är det ändå inte så jäkla stor skillnad. Men vad skönt det vore att bli av med det där gulle-laget och deras miljoner!
Leksand har haft dessa miljoner i flera år nu, utan att kunna gå upp och etablera sig i Elitserien, skandal för den klubben tycker jag. När ska de inse deras spelare är äldre begagnade? Huokko, Rhodin, Nordström, Prestberg.. kommer inte ta upp Leksand i Elitserien 09/10 heller.


//Robin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: