Min hockey resa..

Jag va ju på plats i Borås ishall under Onsdagen.

Kan berätta att det inte var någon direkt vacker syn man fick se. IK Oskarshamn var inte med i matchen tycker jag. Visst att vi gör tre mål, men spelmässigt såg det ut som vanligt. Borås kom med fart medan våra backar stod still på blå och petade lite med klubban. Rautio hade inte sin bästa kväll heller.

Men det var en trevlig resa.
Det börjar med att vi missar bussen till Borås med knappa minuten, sedan gick ett tåg två min senare.. det stod kvar på perrongen men precis när vi hann ut så åkte det, jag sprang längst med och bankade men inget hjälpte.

Detta gör att vi får ta en senare buss, vilket gör att vi missade de första 5minutrarna. på uret stod det 0-1 och vi skrek som aldrig förr. pang pang 2-1 till Borås och två rätt identiska mål..

Boråsare som stod bakom oss hånade oss och slängde ur sig kaxiga kommentarer över hur dåliga vi va och bla bla.. Det märktes att de var ordentligt nöjda över att få möta bottenlaget.

Kul detalj var ändå att när vi kommer dit så finns ingen vakt.. strax senare kommer en.. och ännu lite senare är det två stycken som ska hålla reda på oss två som stod där.

Några Boråsare kom fram och tyckte att det var starkt av oss att stå där och skrika när vi bara var två pers, "ni hörs ju för fan som 20st" var det någon som sa.
När matchen var slut så lyckas vi t.om. få Boråsklacken att starta någonslags "klack-duell".
I övrigt så förstår jag nu varför många inte vill ha någon trumma, ända som hörs och ingen rolig stämning direkt. När man stod lite längre ifrån så hör man ju nästan bara en trumma.. detta påpekade vi självklart till deras lilla klack =)

Att två enstaka personer kan dra till sig så mycket uppmärksamhet var väldigt intressant.. Där står 15man och skriker att de hörs mer än oss två.. tacka fan för det?!

Efter matchen hade vi lite tid över innan bussen gick till Götet igen, vi beslutade oss för att stanna kvar och försöka få några ord med någon i laget.. det var besvikna killar och en besviken Tommy Salo. Vi sa väl några uppmuntrande ord och fick beröm över att vi varit där och att vi både hördes och syntes.

sen gick vi till en lokal pub och drack någon pilsner innan det begav sig hemmåt.

Nu sitter jag här med en färsk intervju i handen, ska sätta mej ner och gå igenom den för att sedan publicera den här på bloggen innan matchen ikväll.

En bra intervju där Löjjan gav väldigt bra och utvecklande svar. En kul intervju att göra helt enkelt.

Håll utkik!

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: