fotboll

Här kommer ett inlägg om fotboll, svensk fotboll..

Idag när jag satt framför tv:n och halvsov, ja då väcktes jag upp ordentligt. Zlatan nobbar landslaget!

Personligen förstår jag inte riktigt vad man (han) tänker med, som given i startelvan. Man får representera sitt land.. ta sitt land till diverse stora tuneringarna. Ha flera miljoner svenskar i ryggen som stöttar en.

så är man tveksam?!.. Är det bara jag som inte förstår mej på sådant?

Motivation, hur ofta har man inte sätt spelare, oavsett sport. Verkligen vara riktigt nonchalanta. Det ser ut som att man skiter i vilket. Sådana spelare förstår jag mig inte på. Hur fan kan man inte ha motivation om man gör något som är bland det bästa man vet?

Hur kan man inte vilja spela i en landslagströja.. det är för mig omöjligt att förstå. Jag menar, det kan ju inte vara pengarna? Vad är det då?.. Trivs man inte i laget? Trivs man inte med tränaren? Blir det för mycket matcher? Är de andra spelarna för dåliga?

Jag är ju ingen elitidrottare så jag kan ju tyvärr inte svara på en sådan fråga. Men jag kan bara säga att om jag vore en stjärna i en sport. Ja då skulle jag fan ge allt för att få representera Sverige och ta mitt land så långt som möjligt.. Men det är ju jag det..

Samma sak igår, vafan va det.. 0-7 mot finnarna inför 12.000 åskådare.. Men vi har väl samma problem där, hur många spelare har INTE tackat nej till landslaget... hade jag varit halvt invalid och fått chansen att spela i en landslagströja, då hade jag tagit den. Men åter igen, det är jag det och jag är ingen elitidrottare.

Tillbaka till fotbollen, den svenska fotbollen.
Jag bara måste få hylla fotbollsallsvenskan 2009.. skrev i ett annat inlägg för någon/några månader sedan att jag såg en riktigt usel fotbollsmatch.. MalmöFF mot Hammarby.. jag tror jag sågade fotbollen totalt. Men efter en sådan här avslutning är det jag som är förste man att lyfta på hatten..

guldmatchen IFK-AIK när en veteran får avgöra, en annan har redan tatuerat in guld till AIK, en tredje är huvudtränare för första året i Alsvenskan.. andra spelare är sådana inbitna AIK:are så det är sjukt.. eloge till AIK.

men det är inte bara det, DIF lyckas med ett övertidsmål klara sig kvar i Allsvenskan, även där en veteran som får avgöra..

Helt galen och riktigt underhållande avslutning på fotbollsallsvenskan! Ska väl tillägas att jag inte är något större fan av varken AIK eller Djurgården, tyckte synd om Assyriska, dock inte om IFK..


Nu blev det här ett väldigt konstigt inlägg, jag är inte världens bästa på att stava eller att formulera mig. Men ni får ta det för vad det är.

//Robin


Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Angående Zlatans så kanske han inte är samma patriot som du och jag. Han kanske inte ens ser sig som Svensk. Att Tre kronor inte visade mer hjärta har jag tyvärr ingen förklaring till. Vilken match igår på stadion. WOW! Inte ofta fotboll är så obehagligt spännande. Jag är inte Difare utan Öisare men Assyriska ville jag verkligen inte ha upp.



Nu kör vi över Burkölen och ett jädra tryck på läktar!

2009-11-10 @ 00:12:07
Postat av: Hasse

Jag tror att Zlatan skiter i landslaget för att han vill vara med sin familj mer och att han känner att sin status som en av världens bästa fotbollsspelare inte ökar i status när han spelar med spelare som samuel holmén och Anders Svensson som framspelare. Men jag tror att vi kommer att se Flatan i svenska landslagströjan framöver. Ruttna träningsmatcher tror jag han skiter fullständigt i och det förstår faktiskt jag.

2009-11-10 @ 12:24:35
Postat av: Ruskprick

http://blogg.expressen.se/birro/

2009-11-10 @ 14:50:57
Postat av: Ruskprick

När jaget är större än laget ja än hela Sverige då heter man Zlatan.

2009-11-10 @ 18:02:09
Postat av: Jan Banan

Tror faktiskt landslaget inte behöver Zlatan...en spelare som aldrig lyckats fullt ut där.

Zlatan är kraftigt överskattad...han har inte direkt levererat i landslaget osv.

Ang Svensk inhemsk fotboll kanske inte kvaliten är jättebäst men passionen och dramatiken kan ingen klaga på.

Såg DIF vs Assyriska och det var verkligen en skön kamp match där rätt lag vann fast jag inte är Djurgårdare. Assyriska vill jag i alla fall inte ha upp.



2009-11-11 @ 09:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: