bitter

Lovat mig själv att inte skriva direkt efter matchen i ett sådant här tillstånd, har visserligen redan hunnit lugna ner mej ordentligt sedan domarn pekar på mål..

Tycker inte att IK spelar någon bra match, ändå leder vi med 2-0 efter två perioder. Hade vi vunnit matchen hade jag skrivit att jag tyckte det va starkt av oss att lyckas vinna trotts att vi inte gör någon bra match.
Nu blev det inte så, Björklöven gör två snabba mål i tredje perioden och hela lagen ser ut som ett gäng fågelholkar.. har man 2-0 med 10min kvar, ja då ska man fan ha tre poäng.!.!

Den randige killen med två reflexarmband runt sina biceps kan ju inte vara nöjd när han gick ut i omklädningsrummet. Hur dålig får man vara? Han måste ju ha blivit inkastad i sista sekund medan han dömde en innebandymatch i korpen?!.. korpen spelarna måste ju blivit glada när de slapp honom..
Nej men ärligt.. hur kan man slå ut med armarna.. kolla på sin linjekamrat som pekar på mål, ta några skridsko skär, skakar på huvudet och fortfarande bestämt slå ut med armarna, för att senare efter en dialog med en lövenspelare peka på mål?!.. Varför?

Om man står och har som uppgift att se om pucken är i mål eller inte.. ser ingen puck träda över linjen och slår ut med armarna, ja då håller man det beslutet.. wash out är fan också ett beslut.. antingen så ser man att pucken går in eller så ser man ingen puck. Enkelt!

Förresten, varför körde vi straffar på två mål?! Inte sett det tidigare den här säsongen så för mig var det lite konstigt.. så även för övrig publik

När en lövenspelare slashar så hårt att IK klubban åker all världens väg.. domarn blundar. Varför?!

När Alexander Johansson helt regelrätt rensar bakom mål, lövenspelaren snubblar på Alexanders klubba, Alexander åker ut.. Varför?

Två tveksamma utvisningar gjorde att Löven fick gratis poäng..

Behöver jag ens skriva att jag inte är nöjd med 1poäng?!

Ang den nya klacken, jag stod inte där ikväll för att jag hade min hockeytokiga mor med mig.. Ville inte ställa henne där. Vilket dock inte har någonting med själva klacken att göra!

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: