Årets vändning!

-

IK Oskarshamn!!! detta var då klart säsongens vändning!


Satt på biblioteket och pluggade, hade blivit lovad att få online rapport direkt från matchen, hade väl hoppats på en riktigt sms bombning men telefonen var helt död första halvtimmen så jag drar hem istället, speciellt när jag fick reda på att Trolle stod för Malmö ikväll. Tar för givet att det står 0-0 eftersom att telefonen varit död men inte!! 1-3 och hade stått 0-3 efter tio minuter! helt rasande slänger jag mej på mobil telefonen utan något svar i andra änden!! Med förtvivlan och ett tok rött ansikte, speciellt när Petri drar på sig 5+20 och en straff! då trodde jag att även denna match var över!

Men INTE, drar på radion och har all uppdatering man kan ha, 2-3 blir 3-3 och 4-3 innan andra perioden är slut! så förbaskat skööönt!! blir till sist 6-4 och det dansas polka hemma hos mej just nu!!

På radion lät det som ett riktigt bra drag på läktar plats, så någon sitt-strejk från MS sida kan inte ha funnits.. bra det även om jag förstår budskapet!

Fick nu en liten uppdatering från min polare på plats, enligt honom var inte IKO så dåliga i första perioden som man kan tro, vi hade ribbskott precis i början och bud på första målet.. enligt honom kändes Engstrand ostabil, Troja bara slängde in puckarna och fick returer.. inte bra!!! tydligen totalt borta i korvkön under straffen också.. 4-1 ett dar och jag tror vändningen hade uteblivit.. men Challe ville ha kvar honom i målet, kan dock diskuteras!!

viktigt seger idag iallafall, kul att vi kanske gör livet lite surare för trojanerna!!

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: