Älskar IKO

Vad jag verkligen älskar IK Oskarshamn!!

En förening och ett A-lag som går raka vägen in i hjärtat på mig!

För visst är det väl ändå väldigt konstigt vilka känslor ett hockeylag ger en?
Inför en match, känner man nästan hur adrenalinet bara pumpar och blodet forzar som aldrig förr, speciellt om det är ett derby eller om det är en borta match, eller som i det här fallet.. en sketen Huddingematch med kanske publik rekord!

Men som sagt IKO för mig betyder verkligen jätte mycket! Laget påverkar hela mig och framförallt mitt humör!

Jag minns en match den här säsongen, Växjö hemma tror jag det var. Jag var inte ens på plats i Arenan utan skulle se matchen på tv. Hela dagen var som ett enda långt rus.. gick runt på Göteborgs gator och helt plötsligt bara rycker det till i mig och jag börjar slå på mig själv, skrek IK och Oskarshamn och "Vi älskar IK för vi é moore.." som om ja vore helt störd.
Men jag verkligen peppade mig själv den dagen och suget för hockeyn var något helt otroligt!! Jag verkligen bad till de högre makterna och makterna över de högre att IK skulle vinna för det var min högsta önskan just då!

På spårvagen påväg till polaren som jag skulle se matchen med var jag fortfarande i extas, satt och nynnande och jag la märke till hur mitt ben hoppade i samma takt som den lilla virveltrumman gör.. tur för mig var det inte så mycket folk på vagnen och resan var inte så lång.

När jag Äntligen träffade min käre vänn stod vi och skrek IKO låtar högt som aldrig förr i minst 3timmar före match start!

Matchen då?
Jodå, Ni som läser vet att vi vann och jag minns att vi egentligen var rätt överlägsna.. känslan var på topp, humöret var kanske ännu bättre och jag var en riktigt stolt Oskarshamnare!

Det jag vill säga är att just denna känsla kanske man inte har till precis varje match.. men det händer lite då och då och om matchen hade gått åt andra hållet, att IKO gjort en total bottenmatch och knappt sett ut som att man kämpade ja då hade jag varit och blir riktigt depp, blir sur för ingenting och hugger på precis allt om någon säger något.. frågan är: är det IKO:s fel eller är det bara jag som är helt dum i huvudet?

Inför Huddingematchen nu på lördag har jag känt hur den där känslan börjar ta tag i kroppen, men då är det inte bara IKO:s spel som avgör hur glad man är över matchen utan främst hur mycket folk som kommer, jag vill se långa köer på att få komma in, jag vill ha en riktigt fullsatt Arena Oskarshamn på lördag innan IKO gör entré på den nyspolade isen. Det är stämningen och spelet som gör det.. det är det som kommer avgöra huruvida jag kommer gilla låtarna eller inte på lördag kväll när melodifestivalen sprakar igång!

SE TILL ATT FYLLA ARENAN! KOMMUNEN HAR PRECIS GODKÄNT ATT HOCKEYNSVÄNNER TAR ÖVER LÅNET!! NU ÄR DET VÅR TUR ATT VISA ATT VI VILL HA ALLSVENSK HOCKEY I OSKARSHAMN

//Robin


vaxjo23_11_07.jpg
Bilden är hämtad från http://mooresupport.se utan tillåtelse, har någon synpunkter får du/ni gärna mejla mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: