10 personer som jag gärna ser nästa år

Jaa, lovade ju att skriva färdigt vilka spelare som jag vill ha kvar och inte, innan Nybro matchen ikväll.

Lär inte hinna alla så har därför tänkt mig att presentera 10personer som jag gärna har kvar..

Efter att jag har sagt något om alla spelare kommer det komma en sammanställning, kommentera mer än gärna mina val..

Ringde förresten in mig på Moore-Support bussen igår, sjukt laddad för att åka!!

Spelare som jag gärna ser med IK-Pucken på bröstet även nästa år:

-Per Svensson - Han har visat en grym inställning i de matcher han har fått spelat. Personligen tycker jag att han har fått alldeles för lite speltid den här säsongen.

-Jonas Lennartsson - Tycker att han är en av de stabilaste backarna faktiskt, han känns trygg och har ett bra spelsinne. Lennartsson förtjänar verkligen en plats till,, frågan är väl om han vill ha den?

-Petri Thätisalo - Samtliga nya finnar var en katastrof förra i början av säsongen. "skicka hem hela jävla packet!" var det många som sa, men Petri är en av finnarna som faktiskt tagit för sig mer och kämpat. kan verka lite loj ibland och om han stannar ska han inte ha samma höga lön.

-Pierre Gustavsson - Målet mot Nybro säger ju allt, vilken utveckling den här lilla rödhåriga killen har gjort. Ett självklart val i IKO:s A-Lag nästa år. kommer han bara in i spelet i början så kommer han kunna leverera ordentligt i framtiden tror jag.!

-Ville Vesa Vainiola - Samma som för Petri, har verkligen utvecklats och kommit in i laget. Har även börjat producera och ligger för närvarande på en 4:eplats i den interna poängligan. Även spelmässigt har han ryckt upp sig, kanske lite mer än Petri också. Men samma sak där, dra ner på lönen så får du gärna stanna.

-Andreas Validix - En av spelarna som vi ska kämpa hårdast för. Han har verkligen lyft IKO i många matcher, tyvärr har han haft sin fingerskada under större delen av säsongen och utan den tror jag på att IKO hade legat på PlayOff plats istället för MIF.

-Chris Nybeck - En riktigt go kille, påminner väldigt mycket om Pierre eller rättare sagt Pierre påminner om Chris, han är en spelare med riktigt mycket spelglädje känns det som, ger allt i ALLA byten. En fröjd för ögat den här säsongen då IKO verkar riktigt tjuriga och omogna trötta spelare många matcher. Det var ju bl.a Chris som vände på Troja matchen som vi mer än gärna minns tillbaka på.!!

-Alexander Johansson - Han har några år på nacken och när han lägger av ska även hans tröja hänga uppe i taket enligt mig. En riktig trotjänare som också han vet hur man tänder ett trött IKO. Omskolningen till back tycker jag är det enda vi kan ta med oss från Challe den här säsongen för vilken back han är Alex! Alla Oskarshamnare vet att han är snabb och med sin offensiva backpositon visar han verkligen prov på att han kan åka skridskor. Spelsinne och en "pappa" i laget. Precis vad vi behöver nästa år!

-Christian Engstrand - Kom igång sent precis som första året han var här, det håller ju självklart inte att ha det så en hel säsong. Men Engstrand är ung och utvecklingsbar. Skulle passa perfekt som inhoppare nästa säsong men inte mer för det håller inte.. inte än iallafall. I slutet här nu har han dock vuxit och hållt några nollor för oss, vilket är jätte roligt men som sagt alldeles för ojämn (precis som hela IKO).

-Richard Gynge - Finns väl ingen som INTE vill ha kvar honom till nästa år, tror dock att det blir svårt att behålla honom, skulle ju inte bli chockad om löökarna lockarn honom med pengar d e inte har. Imponerande 41poäng på 42 matcher såhär långt säger ju allt. En kille som vi verkligen behöver nästa år!

Jaa det var tio personer som jag vill ha kvar i IKO nästa år, helt utan inbördes ordning, nästa gång kommer jag rabbla upp några stycken som likaväl kan ha en viking på bröstet utan att jag bryr mig.

//Robin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du verkligen sett så många matcher? Man kan ju tro att petri spelar innebandy med sina slagskott. Man får absolut inte dra klubban över knäna. Var det inte han som skulle ha ett så himla bra skott? hans plus minus statistik säger väl än hel del också. Även om jag vet att man inte ska kolla på den så mycket men ändå -17 är verkligen inte bra och jag tror ju inte att den kommer bli bättre efter nybro och almtuna matchen. Ha de. Kul med en hockeyblogg btw

2009-02-25 @ 21:09:37
Postat av: Robin

Hade du sett matchen idag hade du förstått varför jag vill ha Petri kvar, sen får jag väl tillägga att han inte är mitt första val direkt, men ser honom ändå gärna i IKO nästa år.



Tack för att du gillar bloggen btw

//Robin

2009-02-25 @ 23:34:46
URL: http://ikoskarshamn.blogg.se/
Postat av: Löjan

Jag gillar petri han e cool...

Sen saknar jag Eetu på denna lista kanske kommer iof :P

2009-02-26 @ 10:25:23
Postat av: Rusk

Petri är den klart mest sevärda backen i truppen.

2009-03-02 @ 12:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: