Segrare i Hockeyfestivalen

Vi vann!! Helt sjukt galet... vi vann!!!!

Att vi skulle vara ett obesegrat lag efter dessa två matcher trodde jag verkligen inte.. men nu är vi det och det känns toppen!

Visst det är träningsmatcher och man ska inte dra alltför höga växlar.. specielt om vi vart "utspelade" de två första persioderna.. Men det som gör mig glad är hur viktig den här matchen var för oss!

För Leksand betyder säkert förlusten inte ett skit.. men för oss betyder segern rätt mycket, iallafall för mig.. Bara för att vi vann mot självaste Leksand som tippas äga hela serien så kommer ju inte vi ligga där uppe bland topp tre.. absolut inte!! Men antingen så betyder det här resultatet att LIF inte kommer äga hela serien eller så betyder det att IKO kommer slåss om topp 7platserna.. hoppas på det sistnämnda!

Det positiva i segern är att vi kan få ett ordentligt självförtroende.. jag menar ifjol var vi aldrig ens nära Leksand.. och nu har vi slagit dom.. förvisso i en träningsmatch men ändå.. vi vann faktiskt och vi var (läs är) det starkaste laget i hela HockeyAllsvenskan just nu, jag tror inte att något annat lag har tränat så pass hårt som vi..

Nu är detta bara en teori från min sida men jag tror att betalda spelare som har hängt med ett tag så som Prestberg, Nordström eller för den delen Tärnström har en lika hård sommarträning som övriga i laget.. de ska ha sin semester och tränar kanske lite mer på egen hand för de har ju redan haft massor av försäsongsträningar.. vilket blir att dom är lite mer lata under sommaren än övriga spelare.. men som sagt, endast en teori..


Kul förresten att Leinonen berömmer hans forna IK Oskarshamn,, att vi jobbar för varandra och har skridskostarka spelare.

På torsdag.. om tre dagar är det dags för hemmamatchen mot insjöclownerna.. det jag är nervös över är att vi bara kommer höra lakerslakejer väsnas på bortastå.. hoppas att några sluter upp och skriker lite.. jag kommer iallfall inte hålla käften!

till JanBanan: håller med om att Karjala är godare än Lapin-Kulta! Min enda tröst över att jag fick sitta vid datorn och du i hallen.. !

Nästa: TORSDAG

//Robin

Kommentarer
Postat av: Ruskprick

Lakejerna har som policy att inte sjunga på träningsmatcherna. Så du kan vänta med din oro till seriespelet.

2009-08-10 @ 19:19:25
Postat av: Löjan

Va på gotland spelar IKO som mot leksand varje match finns de inte ett lag som slår oss.

2009-08-14 @ 09:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: