Färjestad tog SM-Guld

I väntan på tisdag så kommer här ett litet inlägg om min Hv71 resa.

Nu när det är silly season kanske man inte bara behöver skriva om just IK Oskarshamn, eftersom att det inte händer ett skit kring det laget just nu. Vi har värvat en ung-målvakt som jag aldrig hört talas om, hoppas verkligen att han har vuxit till sig i Norge.. men om HENRIK HÖGLUND (vår bästa spelare genomtiderna här i Oskarshamn)!! är bästa poängplockare i den ligan så blir iallafall jag lite mörkrädd.

Min "käre vän" och bloggaren Bergström har ju som bekant dragit till Borås, i älighetens namn så har jag faktiskt inte en aning om varför han drog dit.. låter jäkligt konstigt.. han säger att han vill ha en hård träning.. och det kommer han få i Borås när han vet att IK sattsar på just träningen nu när vi fått en heltidsanställd snubbe för just det.. nej jag förstår inte hans val riktigt.!

Men nu orkar ja inte med IK längre, på Tisdag får vi veta lite mer!

Kan förresten flika in med att min käre HV-vän blivit grundlurad och lyckades nästan lura mig. han hade hört att Stefan Falk, Mathias Johansson och Pelle G var KLARA för IK.. detta enligt honom en mycket säker källa och när jag hörde källan så började jag också tro!
Men det hela slutade med att han efter några dagar ringde till Dag för att få allt bekräftat.. varpå Dag svarar: Va fan har du fått det ifrån..!?

Men för att återgå till vad rubriken handlar om:
I lördags tog jag min kära bil mot Göteborg för att ladda upp inför söndagen. Det var varmt och jag var sleten den dagen, men tillsist kom jag fram med pärlan och blev bemött av mina två Oskarshamns vänner som liksom jag är stora IK Oskarshamns fans. Men också lite Hv, på ett hörn.

Göteborg var varmt och soligt och den första biran lät inte vänta på sig allt för länge, på kvällen kollade vi på youtube för att lära oss en och annan Hv ramsa till söndagen.

Resan från GBG till JKPG var laddad, vi var förväntansfulla, vi körde fel, vi körde för fort, vi körde nästan på ett djur och vi sjöng Snälla, Snälla, Snälla så vi nästan grät.. Under hela färden intalade vi oss om att Hv inte alls måste vinna och att vi inte får bli besvikna.. vi älskar ju faktiskt IK mest, och inte Hv.

Matchen var inte mycket att hänga i julgran direkt, det var felpass hit och dit och tempot var allt annt än bra.. tyckte inte något av lagen var särskilt bra.. men mest besviken blev jag nog på stämningen i hallen.. kändes som att det var en avslagen vanlig grundspelsmatch som inte betydde ett skit. När sedan FBK gör två snabba har hälften av publiken gått därifrån, rent mentalt då. Nej tacka vet jag Moore-Support, hade vi varit i en sm-final så hade man behövt hörsleskydd inne på Arena Oskarshamn! det vet jag!

jaa och sen tappar ju Hv matchen uppe i Karlstad och sen femte matchen, ja då var Andersson tvungen att se till så att FBK kunde avgöra redan då.. fy att han får vara proffsdommare är ju för mej ett mirakel!


Aja skitsamma! Imorgon händer det mycket i mitt liv, kanske får ja ett viktigt samtal + att man är med i tidningen och sen även att Dag Larsson har ett PM att läsa upp för oss!

//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
annonser: